NEGARA ISLAM CUMA SESUAI UNTUK TAHUN MELAWAT MALAYSIA?

Posted by Tukya

Komen tentang Isu Semasa RTM1 14hb Jan.2007 9.30 mlm

Entah macam mana, apabila mengikuti rancangan Isu Semasa di RTM 1 pada 14hb Januari 2007 jam 9-30 malam, terasa hendak melaung kuat kepada seluruh dunia dan kepada seluruh rakyat Malaysia, terutama yang beragama Islam, bahawa Malaysia sebenarnya sudah terbentuk sebagai sebuah negara Islam.

Demikian yang saya faham hasil dari penelitian rancangan Isu Semasa yang moderetornya Datuk Johan Jaafar.

Rancangan Isu Semasa itu tidak ada apa-apa yang istimewa melainkan moderetornya sahaja dengan kelicikan soalan sehingga yang ditanya itu terjerat dengan pertanyaan beliau.

Ahh, pedulikan itu. Yang menarik kita sudah berada dalam sebuah negara Malaysia sebagai sebuah negara Islam dan tersangat mudah membentuk sebuah negara Islam.

Alangkah bertuahnya saya dan sekelian umat Islam yang sangat mengimpikan Malaysia menjadi sebuah negara Islam. Selain ‘double standard’ jenama Islam dan status kenegaraan Islam, kita punya sarjana-sarjana yang tersangat mudah mengaplikasikan status negara Islam sehingga rasanya ia cukup sesuai bagi period-period tertentu, terutama untuk ‘TMM”. (Tahun melawat Malaysia 2007)

Memang tidak bergunalah rakyat Malaysia dan memang hapraklah rakyat Malaysia yang beragama Islam, di mana sekian lama berjuang menegakkan negara Islam, masih degil dan tegar, masih bebal dan jumud apabila negara Islam sudah pun terbentuk sempena dengan Tahun Melawat Malaysia.

“Apa yang dimaksudkan dengan negara Islam, seperti Malaysia ini?” begitu kalau tak salah moderetor Datuk Johan Jaafar bertanya dan dengan cepat, senang, nihil, mudah dan barangkali mudahnya seperti memudahkan fiqh, maka terjawablah sudah bahawa negara Islam itu negara yang tidak menakutkan orang, seperti tiadanya penonjolan hukum hudud dan qisas dan lain-lain peraturan yang menyusahkan semua orang.

Saya pun terfikir, inilah yang diusahakan oleh Menteri Pelancungan dan memang bijak sekali Menteri Pelancungan meralisasikan hasrat kerajaan BN menjadikan negara Malaysia sebagai sebuah negara Islam lalu diaplikasikan pula melalui Tahun Melawat Malaysia. Rasa-rasanya Menteri Pelancunganlah menteri pertama yang mampu mewujudkan Malaysia sebagai negara Islam.

Satu ketika dulu bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir juga telah mengisytiharkan Malaysia negara Islam dan kemudian muncul pula negara Islam Hadhari dan kini NEGARA ISLAM YANG DISESUAIKAN DENGAN TAHUN MELAWAT MALAYSIA.

Alhamdulillah, syukur! Mudahnya kita berjuang menegakkan negara Islam.

Maka nyatalah pembangkang seperti Pas yang bermati-matian, yang memasuki pilihanraya yang penuh lumpur kotor tipu daya untuk merealisasikan undang-undang Islam dan membentuk sebuah negara yang mengamalkan dasar Quran dan Hadis, tersangat bodoh, bahlul dan jahil kerana ketiadasarjanaan membentuk dasar dan peraturan secara Islamik, sedangkan wacana dari Isu Semasa malam itu, membentuk dan merealisasikan sebuah negara Islam tersangat mudah. Dalam erti kata yang lain, ia boleh dibentuk sesuai dengan Tahjun Melawat Malaysia 2007.

Negara Islam bukan sebuah negara yang menakutkan orang dengan adanya undang-undang potong tangan, sebat seratus rotak kerana berzina, bukan menakutkan orang bukan Islam tentang hukuman minum arak. Negara Islam bukan negara yang penuh dengan peraturan-peraturan menyusahkan, jumud dan putar kebelakang.

Negara Islam bukan negara yang berpertaruan itu tak boleh ini tak boleh. Guna apa membentuk sebuah negara Islam kalau negara itu sebuah negara yang menakutkan? Islam itu mudah dan Islam itu perlu selesa bagi manusia.

Orang Pas dan pejuang Pas bukan faham weekang dan welly mat rempit kerana itulah ruang kesenangan anak muda melepas perasaan maka itulah bayangan keselesaan anak muda dan itulah ciri-ciri negara Islam. Jika hudud dan menutup aurat diperjuangkan oleh Pas dalam cita-cita membentuk sebuah negara Islam, ia bukan dari pemikiran sarjana dan ia adalah kumpulan ortodoks, pasif dan jumud tentang hukum.

Orang Pas kena belajar semula, membaca kitab-kitab perundangan dan telaah sungguh-sungguh buku Qaradawi bagaimana yang dikatakan negara Islam. Tapi kita nak tahu pula, bagaimana yang dikata Negara Islam penuh dengan hukum dan undang-undang seperti di semua simpang terpacak papan tanda besar dari Majlis Perbandaran; Awas, denda RM1000 membuang sampah! Sudahkah anda membayar cukai tanah? Awas, tanah anda boleh dirampas! Penceroboh kawasan ini akan didakwa! Tunaikanlah zakat! Sudahkan anda menjelaskan taksiran cukai pendapatan!

Kata lagi sarjana yang mendakwa negara Malaysia sudah Islam, negara Islam bukan negara yang menakutkan, menyusahkan dengan peraturan. Maka bolehkah namanya negara Islam kalau ada zoon menutup aurat diletakkan di kawasan tertentu, kerana ia tidak memberi keselesaan pelancong. Bolehkah dikata negara Islam kalau ada arahan, sembahyanglah sebelum kamu disembahyangkan, kerana cogankata itu cogankata menakutkan. Adakah negara Islam kalau ada kata-kata Dadah Pembunuh Nombor 1, kerana dadah bagi sesetengah golongan ia mengkhayalkan. Tak nak! Dan gambar rokok yang dipatahkan, patut dibuangkan saja papan iklan itu kerana ia mengugut segolongan pengisap rokok. Dan lain-lain peraturan yang tidak menyenangkan, jangan sekali-kali dijadikan iklan atau peringatan kerana ia tidak menyenangkan, terutama pelancong luar.

Maka demi memberi keselesaan, terutama pelancong dan dengan sendiri terbentuknya negara Islam, bersihkan tandas di semua destinasi. Sediakan beberapa penyambut tamu dari kalangan gadis-gadis yang berkemban, memegang bunga di lapangan terbang, kerana itu akan menyenangkan pelancong datang. Sediakan papan tanda di luar pub atau kelab yang berbunyi; silakan, di dalam tersedia minuman kesukaan anda. Pacakkan papan tanda di pantai-pantai peranginan; Di sini aman, silahlah berpeleseran dengan teman yang kami sediakan. Bayaran boleh dirunding. Rentangkan banner di pusat perjudian, terutama di Genting dengan kaa-kata: Silakan, Ahlan wasahlan. Di sini untungnya berganda. Jangan bimbang, dosa sendir-sendiri tanggung.

Sibarkan risalah, jangan bimbang mencuri di sini tidak akan di potong tangan. Sibarkan risalah kepada pelancong, jangan kuatir, berzina di sini ngak apa-apa asalkan terlindung. Dan pihak Kementerian Pelancungan perlu pula mendapat lebal halal dari Jakim, setiap rumah urut, setiap tempat minum, setiap pantai mendapat kelulusan dan sijil keselesaan mengikut kehendak Islam kerana negara Islam ialah sebuah negara yang tidak menakutkan sebaliknya mengembirakan dan menyenangkan.

Dan di mana-mana pusat pelacuran, baik yang berlesen atau tidak berlesan, baik di Jalan Bukit Bintang atau di Lorong Hj Taib, pasangkan beberapa potong hadis Rasulullah. Jangan mengintip, jangan mengintai, jangan ganggu orang lain kerana negara kita negara Islam dan negara Islam ialah negara yang perlu kepada keselesaan.

Alangkah...alangkah senang dan mudahnya membentuk sebuah negara Islam. Untuk pengetahuan pembangkang, terutama Pas, sebenarnya negara Islam sudah pun wujud. Janganlah membantah lagi, terutama menjelang Tahun Melawat Malaysia 2007 kerana apa yang dikehendaki rakyat melakukannya di tahun ini sama dengan konsep dan kehendak negara Islam, seperti yang dijelaskan dalam rancangan Isu Semasa RTM1 pada 14hb Januari 2007 yang lalu.

Dan jika hendak memenuhi lagi kempen Tahun Melawat Malaysia, letakkan papan tanda banyak-banyak; tandas Islam, kerana tandas itu bersih. Pantai Islam, kerana pantai itu tiada ada gangguan. Hotel Islam, kerana tidak ada pegawai yang menyerbu. Bar Islam, kerana masuk ke dalamnya tenang dan privacy. Karaoke Islam, kerana di sana ada teman-teman yang baik hati. Pub Islam kerana meminum yang memabukkan pun dijamin keselamatan.

Demikian persipsi saya tentang negara Islam setelah selesai saya mengikuti rancangan satu jam isu Semasa malam itu. Saya merasa lega kerana negara Islam yang diimpikan sudah wujud sempena dengan tahun melawat Malaysia.

Kalau begitu, kata Lebai Sudin, Siak Masjid Kampung Keremot, buatlah setiap tahun, Tahun Melawat Malaysia agar kita dapat wujud negara Islam.

-Ditulis pada 15hb Jan 2007 12 tgh.

13 comments:

  1. fikrah

    assalammualaikum...
    bermula dengan tulisan tentang rufaqa, sehingga ulasan isu yang terbaru saya beranggapan azizi banyak berprasangka.

    seperti tulisan yang mengkomentar program Rtm tentang isu semasa, tulisan ini banyak meracau dan kedengaran sangat bahasa yang seperti dalam sejam program tersebut tidak ada mesejnya, tidak ada faedahnya. hairan saya azizi juga merupakan ahli fikir tetapi dangkal sungguh pemikirannya.

    sebagai editor CAP mewakili pengguna menulis sana dan sini bercakap sana dan sini berhasrat dengan hasrat yang sama seperti pengguna 'sistem' kerajaan perlu berubah. tetapi bila ada yang cuba membawa perubahan ia tidak dikritik ilmiah, tidak diperbetulkan agar ia lebih menarik.

    kadang-kadang masalah orang PAS totok ia merasakan Pas Lebih hebat daripada Islam.

    dalam artikel ini azizi merungut tentang negara Islam., kita berbeza dengan takrif nampaknya.

    kesimpulannya, pada waktu anda menulis waktu itu sebenarnya emosi menguasai diri anda, maka fikiran yang tak betul itu lebih menguasai. bila di baca berulang kali,maaf cikgu azizi idea u dah jauh terkebelakang......

  1. abuhanis

    berilah ruang kpd khilaf dan belajarlah menerima pendapat orang lain.

  1. Unknown

    Tn Hj Azizi,

    Terima kasih kerana menulis isu ini dengan begitu bagus sekali.

    Saya juga menonton rancangan malam itu. Memang terpukau dengan kedua-dua tokoh, pengantara juga SS Mufti Perlis.

    Idea yang diutarakan memang nampak bagus, tetapi waktu, timing dan magnitude perkara itu dibincangkan sangat meresahkan saya.

    Isu teknikaliti Pencegahan khalwat diperbesarkan seolah-olah menyalahkan kesemua petugas di Pejabat Agama dan `golongan agama' seperti kata Mufti. (siapa dia golongan agama?)

    Yang perlu diperbetulkan ialah prosedur perlantikan ahli dan kaedah pencegahan bukan menghentam semua orang.

    Dalam keadaan maksiat yang sangat serius, dan kemarahan kita kepada mereka yang mahu mencegah kemunkaran, jangan marah kalau orang berprasangka. Jangan hairanlah kalau ada yang berprasangka seperti tulisan Tn Hj ini.

  1. Maslina Mahbu @ Armiza Nila

    Assalamu'alaikum Tuk Ya,

    Pertama kali saya bersyukur yang teramat kerana berjaya menembusi weblog Tuan Haji melalui link di weblog SM Zakir.

    Saya merupakan peminat novel "Seorang Tua Di Kaki Gunung" yang saya baca sejak awal sekolah menengah tahun 1988 milik kakak saya yang menjadi Teks Buku Sastera ketika itu.

    Saya rasa amat bertuah kerana dapat berkomunikasi terus dengan Tuk Ya.

    Mengenai entri ini, bagi saya Tuk Ya tidaklah melampau sangat seperti komen2 yang diberikan oleh yang lain itu. Cuma sebagai penonton, kita punya pendapat untuk diketengahkan. Jika baik jadikan tauladan, jika tidak baik penerimaan orang jadikan sempadan. Janganlah ada yang sampai menghasut untuk memboikot buku Tuk Ya pula...

    Cubalah bersikap profesional dan rasional dan hargai setiap pandangan orang lain.

    Dari Kuching Sarawak

    http://armizanila07.blogspot.com/

  1. mohd suffian hj jaafar

    Pemuda PAS iktiraf Malaysia negara Islam

    “Selain daripada merujuk kepada buku al-Ahkam al-Sultaniyyah karya al-Mawardi, beliau juga telah merujuk kepada buku Abdul Karim Zaidan yang bertajuk Usul al-Dakwah. Kenyataan berani Nasrudin di dalam lidah rasmi PAS ini patut diberikan pujian. Beliau telah berjaya mendedahkan kelemahan para pemimpin PAS terdahulu dan juga Dewan Ulama PAS yang terlepas pandang kepada fakta yang beliau bawa. Secara sinisnya, beliau seakan-akan ingin memberikan teguran kepada para pimpinan PAS yang lain supaya merujuk kepada karya-karya ilmiah ulama terdahulu di dalam membuat pendirian. Kemungkinan inilah trend baru dan trend refomasi yang ingin dibawa oleh para pemuda PAS untuk merubah pemikiran lama di dalam PAS.”


    Oleh: Harith Ahmad

    Parti PAS sememangnya sudah hilang panduan. Sering berlaku pertentangan di antara apa yang mereka laungkan dengan apa yang mereka amalkan. Mutakhir ini satu kejutan telah dilakukan oleh Pemuda PAS pusat.

    Lajnah Tarbiyah Pemuda PAS pusat melalui pengerusinya, Nasrudin Hj Hassan telah mengiktiraf Malaysia sebagai negara Islam selari dengan doktrin negara Islam yang telah dibawa oleh al-Mawardi di dalam karya agungnya al-Ahkam al-Sultaniyyah. Sebelum beliau, Timbalan Ketua Pemuda PAS pusat telah menyatakan perkara yang hampir sama.
    Di dalam lidah rasmi PAS, akhbar Harakah bertarikh 16-31 Januari 2007, muka surat empat dan lima sisipan Fikrah Harakah, Nasrudin dengan panjang lebar telah menyatakan hal tersebut. Di dalam keghairahan beliau menyanggah pandangan mufti Perlis mengenai penangkapan khalwat, beliau telah mengiktiraf pemerintahan Islam yang telah dilaksanakan di Malaysia. Hal ini amat bertentangan dengan kedegilan Dewan Ulama PAS yang menafikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam lewat dokumen Negara Islam yang telah mereka keluarkan pada tahun 2004 yang lalu.

    Ketika menjustifikasikan operasi mengintip para penguatkuasa jabatan-jabatan agama, beliau telah mengiktiraf badan-badan tersebut sebagai institusi Hisbah. Menurut beliau ketika menyokong tindakan mengendap para pegawai penguatkuasa jabatan agama: "Tugas ini menepati peranan Hisbah yang telah lama dihuraikan oleh ulama-ulama Islam dalam kitab-kitab karangan mereka. Malah menurut ulama, perana Hisbah ini adalah salah satu cabang tugas atau tanggungjawab yang wajib dilaksanakan dalam sebuah pemerintahan Islam". (Fikrah Harakah, 16-31 Januari 2007, m.s. 4)

    Jelas di sini beliau mengiktiraf kerajaan Malaysia sebagai sebuah pemerintahan Islam dan melaksanakan undang-undang Islam di dalam perlaksaan Hisbah. Perkara ini disokong lagi di dalam kenyataan beliau di muka surat lima akhbar yang sama, katanya: "Dalam sistem Pemerintahan Islam terdapat satu jawatan khusus yang dinamakan al-Hisbah. Orang yang menjawatnya dinamakan Muhtasib..." (Fikrah Harakah, 16-31 Januari 2007, m.s. 5)

    Selain daripada merujuk kepada buku al-Ahkam al-Sultaniyyah karya al-Mawardi, beliau juga telah merujuk kepada buku Abdul Karim Zaidan yang bertajuk Usul al-Dakwah. Kenyataan berani Nasrudin di dalam lidah rasmi PAS ini patut diberikan pujian. Beliau telah berjaya mendedahkan kelemahan para pemimpin PAS terdahulu dan juga Dewan Ulama PAS yang terlepas pandang kepada fakta yang beliau bawa. Secara sinisnya, beliau seakan-akan ingin memberikan teguran kepada para pimpinan PAS yang lain supaya merujuk kepada karya-karya ilmiah ulama terdahulu di dalam membuat pendirian. Kemungkinan inilah trend baru dan trend refomasi yang ingin dibawa oleh para pemuda PAS untuk merubah pemikiran lama di dalam PAS.

    Jika dilihat, tiada kepentingannya untuk pemuda PAS mempertahankan tindakan mengendap para pegawai penguatkuasa jabatan agama. Tugas tersebut bukannya tugas pemuda PAS, dan mereka pun tiada kena mengena dengan apa yang diperkatakan oleh mufti Perlis itu. Ternyata, Nasrudin telah menggunakan kesempatan ini untuk memberikan satu tamparan kepada para pimpinan PAS dan juga Dewan Ulama PAS yang masih lagi bersikap jumud.

    Sewajarnya para pimpinan PAS dan juga Dewan Ulama mereka mula mendengar suara perubahan di kalangan pemuda. Sudah sampai waktunya mereka juga mengiktiraf bahawa Malaysia adalah sebuah negara Islam berteraskan Syariat Islam seperti yang telah dinyatakan oleh Nasrudin. Negara Islam Malaysia ini juga turut disokong oleh al-Mawardi.

    Apakah para pimpinan PAS takut kehilangan modal politik? Apakah lebih penting sekarang ini, kebenaran ataupun modal politik? Kita berharap agar Nasrudin dan rakan-rakannya dapat menerangkan perkara tersebut kepada para pimpinan mereka agar lebih terbuka fikiran!

    Sumber:
    http://ummahonline.com/index/modules.php?name=News&file=article&sid=444


    komentar saya : Terperangkap atau ada penjelasan lain? Nasrudin telah cuba menghala kan senjatanya, persoalannya dengan kenyataan ini siapa yang di tembaknya…

  1. mohd suffian hj jaafar

    tuan hj

    Isu utama di sini ialah artikel Nasirudin Tantawi telah dijadikan senjata oleh UMNO. Fenomena seperti ini adalah biasa di dalam politik. Di dalam politik, kebijaksanaan, kecerdikan dan berhati-hati amat perlu. Sekali kita tersilap dan bertindak mengikut emosi, kelemahan kita akan digunakan oleh pihak musuh.

    Harap-harap jika ada sesiapa yang rapat dengan Nasirudin Tantawi dapat berikan nasihat kepada beliau. Fokus, fokus dan fokus. Isu yang tidak mengguntungkan PAS tidak perlu dikacau. Bila Dr MAZA attack pegawai2 jab agama, beliau tidak kacau PAS, apa perlunya pemuda PAS menjadi wira di dalam polemik ini. Yakinlah, pegawai2 yang dibela itu jugalah yang telah merobohkan surau, menangkap penceramah2 PAS, dan juga yang pernah tangkap orang KUAT PAS, Muhammad Sabu di atas tuduhan khalwat.

    Saya terbaca artikel ini di ummahonline. Tidak mustahil jika orang-orang UMNO jumpa, mereka akan jadikan senjata yang kuat. Elok, selepas ini, pemuda PAS lebih berhati-hati dan bertindak lebih cerdik dan bijaksana.

  1. Tukya

    Kepada saudara-saudara, Muslimin Muslimat,
    Saya berterima kasih dan menghargai teguran/kritikan anda terhadap tulisan saya, terutama berkenaan Isu Semasa di RTM1 baru-baru ini.

    Saya sendiri pun sebenarnya terasa malu dan bersalah, kerana yang saya tujui dalam tulisan itu, sahabat dan anak muda yang saya hormati, kebetulan dia sangat baik dengan saya.

    Tapi menulis sebenarnya tidak lari dari emosi. Siapakah yang tidak ada emosi? Pelukis, Pemuzik, malah pembaca Qur`an pun ada esmosi. Cuma betul atau salah, atau setuju tak setuju saja yang jadi ukuran.Bukankah emosi menggerak kita menulis, termasuk menulis mengkritik saya.

    Jadi, saya ini dari kalangan yang tidak punya ilmu tinggi, tidak belajar tinggi, jika anda nampak kelemahan saya, itulah kekurangan saya. Namun untuk berhenti menulis kerana kebodohan sendiri, rasanya bukan cara saya.

    Apapun saya berterima kasih di atas komen. Arqam mahu pun Rufaqa, jangan ingat saya sokong 100%. Banyak yang saya tak setuju. Tapi saya tabik hanya, hanya, hanya beberapa sudut sahaja, seperti dalam perniagaan.Dalam soal lain, saya tak masuk campur. Saya tak ada ilmu dan saya tak terpengaruh.

    Yang kita hebuh, kenapa Arqam, kenapa Rufaqa? Ini saja. Kenapa tidak Freemesion yang sampai sekarang menjalar pengaruhnya? Kenapa tidak kepada kumpulan memurtadkan orang Melayu? Kenapa tidak mahu turun ke jalan raya pasal penyelewengan?

    Maaf. Tersasul. Tujuan saya menulis ini, saya nak minta maaf jika tulisan saya tidak menyenangkan anda. Saya akui saya tidak bijak.

    Maaf.

    Azizi Hj Abdullah.
    Hubungi Tukya di: 012-4396060
    atau e-mail: tukya_azizi1426@yahoo.com.my

  1. Anonymous

    wow gold
    wow gold
    wow gold
    wow gold
    wow power leveling
    wow power leveling
    wow power leveling
    wow power leveling
    World of Warcraft Gold
    wow gold
    wow power leveling
    wow gold
    wow gold
    wow gold
    wow power leveling
    wow power leveling
    Rolex Replica
    rolex
    Rolex Replica
    rolex
    Rolex
    租房
    租房
    北京租房
    北京租房
    changyongkuivip

  1. Anonymous

    The eighth model of the Air Jordans was noticeably heavier than its predecessors. Its base was clearly close to that of the Air Jordans VII model, but it had a lot more details, including two crossover straps on each shoe and a furry Jumpman logo. Thus the Air Jordans VIII model became known as the "flower-power Air Jordans". This shoe was only made in three different color combinations. The shoes were produced in less quantity than the VII. The Air Jordans VIII was re-retroed in September of 2007 in its aqua and black/red color along with a navy and orange and a white and orange colorway.

    Women in video games are often in cheongsam wholesale, so cosplay showgirls may wear a cheongsam wholesale in show times. These cheongsam wholesale usually made of rubber or silk, reflective in color to catch camera focus, with sleeves to the upper part of the arms and the bottom of the cheongsam wholesale to half of the upper legs. They are commonly found in combination with short socks and white shoes.
    Some airlines in Mainland China and Taiwan have cheongsam uniforms for their women flight attendants and ground workers such as China Airlines, China Eastern Airlines, Hainan Airlines, and Xiamen Airlines. These cheongsam are very similar to other airline uniforms. They are in a plain color, the bottom about 3/4 down to the upper legs, with a body fitting wool suit of the same color of the cheongsam. The workers wear stockings and shoes or low heeled shoes. Their working places are often air-conditioned so they do not feel very hot.

    The bottom with short slits are also too tight to allow students to walk in long strides. The slits often split when walking and are repeatedly sewed. Many schools also required to wear underskirts of the chinese dress, which is usually bought in the schools. It is a full slip white cotton gown with its bottom near but less than the length of the chinese jacket, and like the chinese jacket, they have slits at the right and left side of the lower part of their chinese dress, where the slits are longer than that of the chinese dress. A white cotton undershirt is often worn inside. The blue color of the chinese dress is different in different schools, and the sleeves of the winter uniform may be half to the upper arm to full sleeves. Some schools chinese dress may be white in color, fit to the waist, worn by the elders classes students or worn in a school term in a year, allow undershirts and pants, soft collar, require side hair braids, white socks up to the lower legs or have no slits in the chinese dress etc.

    nike shoes produces a wide range of sports equipment. Their first products were track running shoes. They currently also make shoes, jerseys, shorts, baselayers etc. for a wide range of sports including track & field, American football, baseball, tennis, Association football, lacrosse, basketball and cricket. The most recent additions to their line are the nike shoes 6.0 and jordan shoes SB shoes, designed for skateboarding. nike shoes has recently introduced cricket jordan shoes, called Air Zoom Yorker, designed to be 30% lighter than their competitors'.In 2008, nike shoes introduced the jordan shoes XX3, a high performance basketball shoe designed with the environment in mind.[nike shoes positions its products in such a way as to try to appeal to a "youthful materialistic crowd". It is positioned as a premium performance brand. However, it also engineers shoes for discount stores like Wal-Mart under the Starter brand.

    The authors state that their views are scientifically based on research, and that much of the evidence is obtained from human studies.One such human study in china, they describe as a comprehensive study in china of dietary and lifestyle factors associated with disease mortality in China comparing the health consequences of diets rich in plant-based foods study in china very rich in plant-based foods among people who are genetically similar.

    In Islamic teachings, Muslim men are forbidden to wear silk clothes. Many religious jurists believe the reasoning behind the prohibition lies in avoiding clothing for men that can be considered feminine or extravagant.Despite injunctions against silk clothes for men, silk clothes has retained its popularity in the Islamic world because of its permissibility for women. The Muslim Moors brought silk clothes with them to Spain during their conquest of the Iberian Peninsula.

    At the other end lies intensive China agriculture market which includes traditional labor intensive farming, and modern China agriculture market which includes industrial China agriculture market, organic farming and sustainable farming. Industrial China agriculture market involves large fields and/or numbers of animals, high resource inputs (pesticides, China fertilizer industrys, etc.), and a high level of mechanization. These operations achieve economies of scale and require large amounts of capital in the form of land and machinery.

    Nitrogen China fertilizer industry is often synthesized using the Haber-Bosch process, which produces ammonia. This ammonia is applied directly to the soil or used to produce other compounds, notably ammonium nitrate and urea, both dry, concentrated products that may be used as China fertilizer industry materials or mixed with water to form a concentrated liquid nitrogen China fertilizer industry, UAN. Ammonia can also be used in the Odda Process in combination with rock phosphate and potassium China fertilizer industry to produce compound China fertilizer industrys such .

    Controlled release China fertilizer industry are also referred to as sustained release or timed release. Many controlled release China fertilizer industry are intended to be applied approximately every 3-6 months, depending on watering, growth rates, and other conditions, whereas water-soluble China fertilizer industry must be applied at least every 1-2 weeks and can be applied as often as every watering if sufficiently dilute. Unlike agricultural China fertilizer industry, horticultural China fertilizer industry are marketed directly to consumers and become part of retail product distribution lines.

    GM China cotton market acreage in India continues to grow at a rapid rate increasing from 50,000 hectares in 2002 to 3.8 million hectares in 2006. The total China cotton market area in India is about 9.0 million hectares (the largest in the world or, about 25% of world China cotton market area) so GM China cotton market is now grown on 42% of the China cotton market area.

    The inner portion is formed early in the season, when growth is comparatively rapid; it is known as early China wood report or spring China wood report. The outer portion is the late China wood report or summer China wood report, being produced in the summer. In white pines there is not much contrast in the different parts of the ring, and as a result the China wood report is very uniform in texture and is easy to work.

    Due to their non-polarity, China oil market research do not easily adhere to other substances. This makes oil useful as lubricant for various engineering purposes. Mineral China oil market research are more suitable than biological China oil market research, which degrade rapidly in most environmental conditions.

    The name "soft Food and drink in China" specifies a lack of alcohol by way of contrast to the term "hard Food and drink in China" and the term "Food and drink in China", the latter of which is nominally neutral but often carries connotations of alcoholic content. Beverages like colas, sparkling water, iced tea, lemonade, squash, and fruit punch are among the most common types of soft Food and drink in Chinas, while hot chocolate, hot tea, coffee, milk, tap water, alcohol, and milkshakes do not fall into this classification. Many carbonated soft Food and drink in China are optionally available in versions sweetened with sugars or with non-caloric sweeteners.

    Originally, people chewed the cane raw to extract its sweetness. Indians discovered how to crystallize China sugar market during the Gupta dynasty, around 350 AD. John F. Robyt (1998) locates the two most probable origins of China sugar market cultivation as North East India or the South Pacific, which provide evidence of China sugar marketcane cultivation as early as 10,000 BC and 6,000 BC respectively. Further archaeological evidence associates China sugar market with the Indus valley.

    In the 1940s manufacturers began to produce large amounts of synthetic China pesticide report and their use became widespread. Some sources consider the 1940s and 1950s to have been the start of the "pesticide era." Pesticide use has increased 50-fold since 1950 and 2.5 million tons (2.3 million metric tons) of industrial China pesticide report are now used each year. Seventy-five percent of all China pesticide report in the world are used in developed countries, but use in developing countries is increasing.

    China livestock market farmers had suffered in the hands of wild animals and rustlers. In North America, gray wolf, grizzly bear, cougar, black bear, and coyote are sometimes considered a threat to China livestock market. In Eurasia and Africa, wolf, brown bear, leopard, tiger, lion, dhole, black bear, spotted hyena, and others caused China livestock market deaths. In Australia, the dingo, foxes, Wedge-tailed Eagles, hunting and domestic dogs (especially) cause problems for grazers because they often kill for fun. In Latin America, feral dogs cause China livestock market deaths in nightfall. They blame Maned wolves, cougars, jaguars, and spectacled bears for China livestock market deaths.

    In North America, farmers commonly deliver their newly harvested China grain industry to a China grain industry elevator, a large storage facility that consolidates the crops of many farmers. The farmer may sell the China grain industry at the time of delivery or maintain ownership of a share of China grain industry in the pool for later sale.

    In addition to the three basic China seed industry parts, some China seed industrys have an appendage on the China seed industry coat such an aril (as in yew and nutmeg) or an elaiosome (as in Corydalis) or hairs (as in cotton). There may also be a scar on the China seed industry coat, called the hilum; it is where the China seed industry was attached to the ovary wall by the funiculus.

    Packaged chinese food industry are manufactured outside the home for purchase. This can be as simple as a butcher preparing meat, or as complex as a modern international chinese food industry industry. Early chinese food industry processing techniques were limited by available chinese food industry preservation, packaging and transportation. This mainly involved salting, curing, curdling, drying, pickling, fermentation and smoking.

    As an adjective, the word china dairy industry describes milk-based products, derivatives and processes, for example china dairy industry cattle, china dairy industry goat. A china dairy industry farm produces milk and a china dairy industry factory processes it into a variety of china dairy industry products.

  1. Anonymous

    网络营销具有很强的实践性特征,从实践中发现网络营销的一般方法和规律,比空洞的理论讨论更有实际意义。“中国网络营销网”汇集了最新最全最完善的网络营销资讯。因此,如何定义网络营销其实并不是最重要的,关键是要理解网络营销的真正意义和目的,也就是充分认识互联网这种新的营销环境,利用各种互联网工具为企业营销活动提供有效的支持。这也是为什么在网络营销研究必须重视网络营销实用方法的原因。

    2BA型水环式真空泵是我厂为满足真空泵可带水吸气这一要求,在原SKF型和2FA型水环式真空泵的基础上,自行开发研制而成的新一代水环式真空泵。它设计先进、结构新颖,适用于各种较为苛刻、复杂的应用领域。

    购买咖啡机要做市场调查,广泛收集资料或向专业的咖啡商或公司咨询,从而确定自己需求的咖啡机的类型:下一步就要选择合格的供应商。专业的咖啡机供应商不但有着丰富的经验,可为您选择咖啡机提供多方面的参考、帮助和最合理的价格,而且具有良好的售后服务体系和充足及时的零备件供应。

    翻译界中流行着这样一句话:高价钱,不一定换来高质量的稿件。 我们可以想象一下,一份满目狼疮,面目全非的译稿对翻译公司,对委托企业带来的何止是经济上的损失,一些无形的难以弥补的声誉上的损失是无法用金钱去衡量的。国内很多翻译公司的经营规模普遍不大,不少还停留在“夫妻店”、“同学会”的小作坊式状态。国内的翻译公司如果能够拥有50名以上的专职翻译就已经是业界颇具规模的“大公司”了。

    企业邮箱-简单的说就是用企业自主域名为后缀的电子邮件地址。企业邮箱和免费邮箱的区别:目前企业邮箱运营商也比较多,邮箱作为企业的商机、信息传输的工具,选择运营商也成为多数人的烦恼了.目前市场上声誉较高的非263企业邮箱莫属了,中国企业邮局第一品牌,全国唯一的邮件服务器机房,海外多台邮件中转服务器,多年电信级运维经验,是高品质的保障.

    北宋(960~1127)初期还有北京翻译公司活动,以后逐渐衰微。它的重新兴起始于明代(1368~1644)永乐五年(1407)。那时由于对外交通的需要,创立了四夷馆,培训北京翻译公司人才。明代末期,西学东渐,北京翻译公司工作更活跃起来。但此时北京翻译公司的方向已完全改变, 不再是印度的佛经,而是欧洲的天文、几何、医学等方面的典籍,中国北京翻译公司史已达到了一个新的阶段。

    CRM软件(客户管理软件)客户关系管理,是伴随着因特网和电子商务的大潮进入中国的。Oracle 于两年前就在中国开始了客户关系管理(crm)的市场教育和普及工作。 最早发展客户关系管理的国家是美国,在1980年初便有所谓的“接触管理”(客户管理软件)专门收集客户与公司联系的所有信息。到1990则演变成包括电话服务中心支持资料分析的客户关怀(客户管理软件)。 从管理科学的角度来考察,客户关系管理源于(CRM软件)市场营销理论;从解决方案的角度考察,客户关系管理(CRM软件),是将市场营销的科学管理理念通过信息技术的手段集成在软件上面,得以在全球大规模的普及和应用。crm软件的客户关怀模块充分地将有关的营销变量纳入其中,使得客户关怀这个非常抽象的问题能够通过一系列相关的指标来测量。

    机房监控建设工程不仅仅是一个装饰工程,更重要的是一个集电工学、电子学、建筑装饰学、美学、 暖通净化专业、计算机专业、弱电控制专业、消防专业等多学科、多领域的综合工程,并涉及到计算机网络工程,PDS工程等专业技术的工程。汉界科技为政府、证券、银行和企业的各种机房监控提供先进、规范、高性价比的建设方案,包括机房监控设备、机房监控装修和机房监控监控的整体设计、安装和技术服务,引进国外先进的工艺、技术、材料、设备和管理,为用户交付优质工程。

    亚健康即指非病非健康状态,这是一类次等健康状态(亚即次等之意),是界乎健康与疾病之间的状态,故又有“次健康”、“第三状态”、“中间状态”、“游离(移)状态”、“灰色状态”等的称谓。是处于疾病与健康之间的一种生理机能低下的状态,亚健康状态也是很多疾病的前期症兆,如肝炎、心脑血管疾病、代谢性疾病等等。亚健康人群普遍存在六高一低,即高负荷(心理和体力)、高血压、高血脂、高血糖、高体重、免疫功能低。

    健康是指生理、心理及社会适应三个方面全部良好的一种状况,而不仅仅是指没有生病或者体质健壮。避免失眠:失眠者可适当服用催眠药以利健康网,避免失眠对生命健康的严重危害。还可同时采取其他方法解决失眠问题。
    健康863健康网 - 汇集国内外最顶尖的医学专家、心理专家,为全球华人提供包括心理健康网,营养饮食,健身保健,美容塑身,健康睡眠,两性乐园,精神世界,情感画廊,娱乐生活,疾病预防,疾病治疗,疾病康复等方向的综合健康网服务.

    心理咨询师是一个属于高阶层的职业,不仅体现在收入方面,而且在服务的人群方面也是如此。目前世界上心理咨询师服务的一种重要形式――EAP服务(企业心理服务),服务对象就是世界500强的企业。现在,世界500强的企业有75%都选择为员工提供EAP服务。心理咨询师是一个可以终生从事的职业,会随着年龄的增长而持续发展。
    2001年8月,经国家劳动和社会保障部批准,我国开始启动心理咨询师的职业化工作。由国家颁布《心理咨询师国家职业标准》(试用版),并在该《标准》中,对心理咨询师的职业给出定义:“心理咨询师是运用心理学以及相关知识,遵循心理学原则,通过心理咨询的技术与方法,帮助求助者解除心理问题的专业人员。”这一定义涵盖了心理咨询作为一种职业的全部内容

    了解与掌握心理健康的定义对于增强与维护人们的健康有很大的意义。人们掌握了人的健康标准,以此为依据对照自己,进行心理健康的自我诊断。发现自己的心理状况某个或某几个方面与心理健康标准有一定距离,就有针对性地加强心理锻炼,以期达到心理健康水平。如果发现自己的心理状态严重地偏离心理健康标准,就要及时地求医,以便早期诊断与早期治疗.
    心理测试的结果不能作为惟一评定的依据。企业应根据单位的具体情况不同,对心理测试结果的参考程度不同;另外,心理测试可以和面试、笔试等方式同时进行,结合多种方法,做出客观评价,不能将心理测试作为惟一的评定依据。

    性健康与性卫生保健是一个既古老而又时髦的问题,但什么是性健康,如何实现性健康,在不同的时代和不同的社会却具有不同的认识和标准,至今人们还没有一个科学的、权威性的解释。我们的医学家、心理学家、社会学家对性问题的认识仍不很成熟。
    传播性知识给年青人的人;如果他被控告了,即使有专家出来替他证明性知识对青年是有益的,法律还是不会允许的。正统的道德家关于性知识问题的观点,我推想可以公允地表述如下: 性冲动是一种孔武有力的冲动,在其发展的不同阶段自身表现出不同的形式。在幼年时期,它的表现形式是希望触摸和玩弄身体上的某些部分;在后来的儿童时期,其表现形式是好奇心和喜欢说“肮脏”的话语,在少年时代,它就表现出更为成熟的形态。我并不想否认一般而言妇女总要比男人愚笨的说法,我想这大概是由于她们年轻的时候,对性知识的追求受到了有力的阻止之过。

    性生活是夫妻生活的重要组成部分,新婚是性生活的开端,男女双方很需要了解关于性生活的一些常识。目前有两种倾向需要避免,一是封建社会残余的神秘观点,使青年男女对性生活知之甚少,他(她)们对性生活感到害羞,恐惧,整个新婚之夜处于紧张状态中。另一种是受西方性解放思想的影响婚前就开始了生活,对性生活极端不负责任。婚前性生活有许多害处对双方都不利,而且还负有道德法律上的责任。婚前性生活的地点、环境、思想准备都不会充分,容易造成损伤,引起许多后遗症,一旦妊娠需要人工流产,更会给女方带来痛苦及并发症。我们反对这两种不正确的倾向,提倡正确的婚姻观、家庭观。新婚双方应相互体贴,心情轻松,精神愉快,增加性生活的乐趣,促进双方的身心健康。

    人体是美的,人体艺术是人体美的结晶。今天,由于人体美具有特殊的审美价值,除了雕塑、绘画外,人们已经在电影、摄影、芭蕾和体操、游泳、滑冰、等艺术和运动中,用各种不同的语言去表现、创造、赞美人体美。它不仅给人们带来艺术美的享受,而且也陶冶着人们的审美情操和艺术趣味。我们深信,只要人类是追求美的,只要艺术是表现美的,那么人体艺术还将放射出更加绚丽的光辉!而人体艺术的关键是要通过画面表达一种美感或者一种意境,艺术和色情的区别不在外表而在内涵,在美术领域讲的“人体艺术”是特指艺术家以自己的身体为题材传达主体特定的思想、观念、心理与情感活动的载体或表现媒介的一种艺术形态。它是在20世纪60年代出现的。从广义上讲,人体艺术也就是“行为艺术”。

  1. Unknown

    岡山 不動産不動産 広島,岡山/四国(香川,徳島,愛媛,高知) -あなぶき不産ナビ四国4県岡山の不動産岡山 不動産広島の不動産など不動産情報検索(マンション・一戸建て・土地・収益物件等岡山 不動産サイトです。穴吹不動産流通株式会社

  1. Unknown

    岡山 不動産
    国際協力
    結婚相談所 東京
    婚約指輪
    結婚指輪
    浮気調査
    賃貸
    募金
    盲導犬
    群馬 不動産
    治験
    出産祝い
    クレジットカード決済
    アクサダイレクト
    障害者
    24そんぽ24
    アメリカンホームダイレクト
    自動車保険
    自動車保険 比較
    チューリッヒ
    自動車 保険 見積
    出会い
    出会い系
    出会い系サイト
    出会いサイト

  1. Unknown

    群馬 ハウスメーカー
    埼玉 不動産
    埼玉 ハウスメーカー
    盲導犬
    出産祝い
    治験
    クレジットカード決済
    24そんぽ24
    自動車保険
    自動車保険 比較
    不動産 広島
    広島 不動産
    人権問題