Luka Rakyat

Posted by Tukya




BUKU BARU AZIZI HJ ABDULLAH

LUKA RAKYAT (Edisi Baru)
Harga RM12.00
Tebal 172 halaman.
Terbitan; Persatuan Pengguna Pulau Pinang
No 10 Jalan Masjid Negeri
11600 Pulau Pinang
Tel; 04-2823511


LUKA RAKYAT bukan sebuah cerita, bukan sebuah rakaman tetapi lebih kepada pernyataan. Ia adalah sebuah dunia yang direnyuk lanyak oleh mereka yang memiliki kuasa, keberadaan tetapi dirasuk oleh tarbiah ketamakan di mana kejujuran dianggap sebagai kedunguan, kesederhanaan dianggap sebagai keterbelakangan, kesolehan dianggap sebagai kebodohan, kerakusan, penipuan, kesonglapan dianggap sebagai kemajuan teknologi dan kelicikan itu dianggap sebagai kemenangan, kebrutalan dianggap sebagai kepahlawanan dan kewiraan.

Dunia Luka Rakyat adalah hasil daripada moralis yang terbalik. Pahlawan adalah penjarah, politikus adalah penipu dan pengampu, penguasa adalah perompak.

Luka Rakyat menunggu sembuh tetapi bomoh dan doktorlah sebenarnya yang luka parah.

-Azmi Abdul Hamid
Presiden TERAS.

-----------------------------------------------

Luka rakyat adalah buku edisi baru penulis Azizi Hj. Abdullah, yang memenangi tempat kedua sayembara Jubli Emas 50 tahun Dewan Bahasa dan Pustaka 2005. Penulis yang telah melahirkan novel berjodol ‘SANGEETHA’ 500 halaman baru-baru ini dan menghasilkan puluhan nobel, ratusan cerpen dan rencana-rencana kontravesi.

2 comments:

  1. BaYu SenJa

    selalu juga bayu sewaktu akhir senawi dulu bercuti di rumah cikgu Azmi.. anaknya salman tu, satu kelas dengan saya di Derang :)

    Tuk Ya, Saya sangat berminat dengan bait ayat tukya dalam membongkar nanah rakyat..
    teruskan dengan usaha pemurnian semula masyarakat ini.. saya bersama TukYa, insyaAllah

  1. ulasbuku

    Pak Azizi, bagaimanan nak beli buku ni?