Menunggu Kata Dari Tuhan Di Kontar

Posted by Tukya Labels:

Tak sangka-sangka bertemu Dato’ Hj Muhamad Yusoff bin Wazir, setelah berpesan agar saya menunggu untuk berjumpa. Terkejut amat, selaku Timbalan Setiausaha Kerajaan (Pengurusan) Negeri Pulau Pinang, sangat baik orangnya.

Bukan apa, apabila YB Dato’ Zainor Rahim Abu Seman mempengerusi mesyuarat program menutup sambutan Kemerdekaan ke 52, dengan ketua-ketua jabatan untuk perayaan Hari Kemerdekaan ke 52, kami dari PAKSI yang akan turut mempersembahkan teater ‘Menunggu Kata Dari Tuhan’ nampaknya kerajaan negeri sangat prihatin, berbesar hati dan mengalu-ngalukan persembahan pertama kali ini.

Diketuai oleh Mohd Radzi Hashim yang bijak memujuk dan membentangkan dasar teater, bersama Anuar Asmadi Ketua Satu 2PNP dan Jaafar Ahmad, mesyuarat berjalan lancar dan sangat ringkas.


Dari kanan Mohd Radzi Hashim, Jaafar Ahmad dan Anuar Asmadi.


Sangat bangga kerana projek budaya yang sebegini sangat mudah difahami oleh pegawai tinggi kerajaan negeri, kerana pertama kali pun apabila kami menemui YAB Lim Guan Eng, Ketua Menteri PP tidak lama dulu, kemudahan dan kefahaman seperti inilah juga yang kami rasai.

Maka Abdul Rahim Abdullah Penolong Pegawai Tadbir pun sibuk meminta kami menyenaraikan apa yang perlu disediakan. Azzimi Saidin, Penolong Setiausaha juga begitu. Terima kasih kerana layanan anda sangat baik.

Menurut YB Dato’ Zainor Rahim, upacara yang ‘grand’ itu akan diminta semua ketua jabatan dan pegawai-pegawai di seluruh Komtar supaya hadir menyaksikan teater tersebut.

“Ini satu penghormatan bagi kita. Semua kena menyaksikan teater ini,” kata Dato’ Setiausaha.

Teater ‘Menunggu Kata Dari Tuhan’ akan dipentaskan di Dom Kontar pada 16hb September 2009 jam 8 pagi bersama upacara khas sambutan Kemerdekaan Malaysia ke 52, dengan pelakonnya Sabri Yunus dan Sani Sudin, karya Dinsman.

‘Menunggu Kata dari Tuhan’ adalah teater yang diangkat dari sebuah hadis Nabi, berkenaan bagaimana gelisah, taubat seorang sahabat Nabi, Kaab bin Malik, ketika dia berbohong dan melengah-lengah ke medan perang Tabuk.

6 comments:

  1. naimisa

    bila agaknya akan sampai ke tempat yang lebih dekat dengan saya?

    Mahu juga mengikuti teater yang hebat ini.

  1. Anonymous

    Naimisa,
    Anda boleh hubungi Dinsman.
    Jangan lupa ajak saya syuru sama.
    Salam
    azizi

  1. ARZAMAN SULAIMAN

    Tahniah Tukya berjaya mengerakkannya PAKSI di sini.

  1. Pegawai Khalwat

    ruginya saya baru baca entri ni tengah hari ini.

  1. Anonymous

    salam.

    Tok Ya..

  1. Unknown

    http://blogs.bigadda.com/bag5064319/
    http://blogs.bigadda.com/her5071781/
    http://blogleaf.com/hermesbags123/
    http://blogleaf.com/hermesbags478/
    http://blogleaf.com/hermesbags852/
    http://blogleaf.com/hermesbags589/
    http://hermesbags333.bravejournal.com/
    http://hermesbags444.bravejournal.com/
    http://hermesbags487.bravejournal.com/
    http://hermesbags553.bravejournal.com/